Ürdün’e Nasıl Gittik

868

Pandemi sonrası dış ülkeler yavaş yavaş kapılarını açmaya başlayınca ‘’ Hadi Ürdün’e gidelim!’’ deyiverdik.

Gidelim, dedik ama nasıl gideceğimizi bilemediğimizden başladık araştırmaya.

Yeni kapılarını yabancılara açan birçok farklı ülke gibi Ürdün’ün de belli koşullarda ziyaretçi kabul ettiğini öğrendik. Seyahat koşulları listesinde uzayıp giden şartları sağlayınca çıktık yola.

Önceliğimiz uygun uçak bileti nasıl alırız?  Yerli havayollarından THY ve Pegasus Havayollarının ikisi de uçuyor. Hangisinden daha uygun bilet almanın derdine düştük. Gezi rotamıza ve fiyat bakımından uygun oluşuna göre Pegasus kalbimizi fethetti. Amman’a gidiş dönüş biletimizi cebe koyduk.

Biraz rotamızdan bahsedeyim;

Üç günlük bir program yaptık. Ülkenin her yerini gezmek için bir haftaya kadar uzayan bir program gerekli olsa da hem çalışma koşullarımızdan hem de verdiğimiz öncelikli yerlerden dolayı üç günde karar kıldık.

Gezimize Wadi Rum’la başlayıp, ikinci gün Petra’ya, üçüncü günde Ölü Deniz ve Amman’la sonlandırmaya karar verdik.

Yok, ben programıma Akabe’yi de alırım, Kızıldeniz’in sualtı güzelliklerini keşfederim, Amman’ın kuzeyindeki antik kentleri de gezerim diyorsanız programınızı daha da uzatabilirsiniz.

Pegasus Havayolları İstanbul’dan Amman’a,  Antalya üzerinden aktarmalı uçuş sağlarken, THY hem Amman’a hem de Akabe’ye direk uçuş sağlıyor. İki rota olunca da programı uzun tutanlara bir kolaylık olarak Amman’a gidip, Akabe’den dönüş şeklinde bir programla Ürdün’ün altını üstüne getirebilirsiniz. Dediğim gibi bizim hem zaman hem de öncelik bakımından Pegasus daha uygun koşullar sağlıyordu.

Gelelim aşılı, aşısız durumuna;

İki doz aşısını yaptırmış olanlardan hem aşı belgesi ( e nabızdan kolayca alabilirsiniz) hem de ülkeye gelmeden 72 saat içerisinde listede yer alan kurumlardan ( listeye buradan ulaşabilirsiniz.) negatif pcr testi isteniyor. Testi yaptırdım, aşılıyım da diyenlere  gateway2jordan adresinden formu doldurarak V giriş belgesi almanız gerekiyor.

Aşılı olmayan ziyaretçiler ise hem ülkeye gelmeden 72 saat içerisinde listede yer alan kurumlardan ( listeye buradan ulaşabilirsiniz.) negatif pcr testi yaptırıp  hem de ülkeye girişte tekrar pcr testi yaptırma zorunluluğu var. gateway2jordan adresinden aşılı olmadığınızı belirtmeniz gerekiyor. Dolduracağınız belgenin sonucunda M giriş belgesi barkodunu almanız gerekiyor.

Ülkeye adım atar atmaz elinizdeki M veya V barkodunuza göre sağlı – sollu iki farklı tarafa ayrılarak ilerliyorsunuz. Aşılı olanlar direk pasaport kontrolüne giderken, aşısız olanlar pcr testi yaptırdıktan sonra sonuca göre ülkeye giriş yapıyor.

Bunların dışında covid 19 sağlık koşullarını kapsayan sağlık sigortasıyla birlikte konaklayacağınız yerin belgeleri de yanınızda bulunması gereklenlerden.

Hepsini sağladığınızda Ürdün’e ( Jordan)  hoş geldiniz!