Yüzen Pazarlar -Bangkok ( Floating Market)

1056

Uzaklara yaptığımız son seyahatimiz Tayland’aydı. Uzakdoğu hem tarihi hem de kültürel değerleriyle bizi oldukça cezbediyor. Özellikle Tayland, bizim için ilk sırada yer alıyor. Uzun bir süreye yaydığımız gezimizde ülkeyi bir uçtan bir uca dolaşırken, Bangkok gibi hem geçmişi hem de günümüzdeki önemiyle Uzakdoğu’nun merkezinde yer alan bu şehri dolaşmak oldukça güzeldi. Bangkok’un kıyısını bucağını elimizden geldiğince keşfetmeye çalıştık.

Şehir merkezinin güzellikleri yanında etrafında keşfedilmeyi bekleyen oldukça etkileyici yerlerde mevcut. Onlardan birisi de yüzen pazarlar ( floating market). Bagkok’da birçok yüzen pazar yer alıyormuş, bizde gidince öğrendik.

Şehir merkezine bir veya iki saat uzaklıkta yer alan pazarlardan gezimiz süresince sadece birine uğrayabildik. Bu pazarlar içinde en popüler ve en turistik olanı   Damnoen Saduak Floating Market’e uğradık.

Biraz araştırma yapınca Damnoen Saduak Floating Market‘e kendi imkanlarımızla gitmek oldukça zor görünüyordu. Bizde daha önceden anlaştığımız yerel taksiciyle gitmeye karar verdik. Belki biraz masraflı olsa da zamandan tasarruf önceliğimizdi. Tabi, bunun dışında başka seçeneklerde var. Mesela tur alabilirsiniz. Bunun için kaldığınız otellerde görevliler yardımcı oluyor. Merkezdeki turist acentelerinden birkaçını dolaşarak, yüzen pazar için en uygun fiyatı veren turizm acentasından Floating Market turu satın alabilirsiniz. Dediğim gibi bu durum bizim için uygun değildi. Az zamanda çok yer keşfetmek isteğimiz biraz daha bütçemizi zorlamamıza neden oldu.

Gelelim yüzen Pazarlara;

Bir ülkeyi tanımanın en güzel yolu pazarlarını dolaşmaktır. Thai geleneğinin bir parçası olan yüzen pazarlar, genelde Bangkok ve çevresinde toplanmış. Birbirinden farklı birçok Pazar yer alıyor. Bunlar;

Bang Khu Wiang Floating Market

Bang Nam Pheung Floating Market

Damnoen Saduak Floating Market

Khlong Lat Mayom Floating Market

Taling Chan Floating Market

Tha Kha Floating Market

Pazarların içinde en büyük ve en turistik olanını Damnoen Saduak Floating Market’i seçtik. Gezmek için yarım günümüzü ayırdık. Damnoen Saduak Floating Market’in Bangkok’a uzaklığı yaklaşık 100 km, özel araçla yaklaşık 1,5 saat sürüyor. Damnoen Saduak Floating Market sabah erkenden açılıyor ve öğle saatlerinde kapanıyor. Bu nedenle yola sabah 8’de çıktık.

Yüzen pazarın girişinde araçları park edecek büyük bir otopark yer alıyor. Hemen girişte yapacağımız tura göre biletimizi aldık. Yapacağınız tura göre bilet seçenek fiyatları değişiyor. Tek tekneyle dolaşıp turu tamamlayacağınız gibi içine başka seçeneklerde katabiliyorsunuz mesela; fil turu, zürafa boyunlu kadınların yaşadığı köy gibi… Zengin seçenekli turlardan bir veya birkaçını ekleyebiliyorsunuz. Seçenekler bu kadarla kısıtlı değil tabi daha çok seçenekte sunuluyor. Biz önce yüzen pazarı turlayıp, ardından fil ve zürafa boyunlu kadınlar köyünü de kapsayacak şekilde turumuzu oluşturup,  biletimizi aldık.

Tekneler hemen hemen aynı büyüklükte.  Bilindik Uzakdoğu’nun renkli dar uzun tekneleriyle kanallar arasında dolaşmaya başladık. Önce etrafın güzelliğini seyrederek sessizce yol alırken, bir anda birçok tekneyle aynı kanalda buluştuk. Burası pazarın en hareketli, en kalabalık yeriydi. Satıcıların kimisine yanaşarak, tekneden inip alış veriş yapıldığı gibi kimisiyle tekneden tekneye alışveriş yapılıyor. Oldukça güzel renkli ve hareketli bir atmosfer yaşanıyor.

Tekne turu yaklaşık yarım saat sürüyor. Tekne turu bitince kolumuza taktıkları bilekliğe göre bizi başka bir ekip karşıladı. Ekiple birlikte fil turu için biraz yürüdük. Mesafeler oldukça yakın çok fazla zaman kaybetmedik. Yarım saatlik fil turunun ardından özel bir bölgede yaşayan zürafa boyunlu kadınların köyüne geldik. Köy dediğime bakmayın oldukça küçük bir yer. Çeşitli el yapımı ürünler satarak geçimlerini sağlıyorlar. Bunun yanında kendileriyle bolca fotoğraf çekme şansı da yakalıyorsunuz. Geldiğimiz gibi yaklaşık 1.5 saat yol giderek Bangkok merkeze vardık. Günün diğer yarısını merkezde dolaşarak geçirdik.

Yüzen Pazardan ne alabiliriz?

Bu tür pazarlarda her türlü tropik meyve alıp tadına bakabileceğiniz gibi, yöreye özgü Thai yemekleri, geleneksel süs eşyaları, hediyelik eşyalarda satın alabiliyorsunuz.

Yüzen Pazarda alış veriş yaparken pazarlık yapılıyor mu?

Tekneyle dolaşırken ister bir teknede veya kıyıda gözünüze ilişen güzel bir şey gördüğünüzde hemen elinizi kaldırmanız yeterli, satıcı hemen küçük bir kanca ile tekneyi kendine doğru çekip yanaştırıyor. Satıcıların birçoğu İngilizce bilmiyor bu nedenle hesap makinalarına ürünün fiyatını yazıyorlar. Şunu da söylemeden geçmeyeyim burası turistik bölge her şey oldukça yüksek fiyata satılabiliyor. Bu nedenle pazarlık yaparken satıcının söylediği fiyatın en az üçte birine almaya çalışın.

Pazarda hiç görmediğimiz değişik türde birçok tropik meyveyi bir arada görebiliyoruz. Meyvelerin hepsi organik çünkü Tayland’da kralın emri ile tarımda kimyasal gübre kullanmak yasakmış. Bu sebeple Tayland kırsalında yetişen birçok meyve sebze organik sınıfına giriyor. Tayland,  genetiğiyle oynanmamış meyve ve sebzelerin yetiştirildiği nadir ülkelerden biri diyebiliriz.