Suya Yürümek- NÜZHETİYE ŞELALESİ

1912

Aylar sonra değişik, güzel bir deneyim yaşadım. Uzun yıllardır doğayı adımlarken, yakınımızdaki güzellikleri maalesef es geçmişiz onu anladım. Yeni tanıştığım yürüyüş grubuyla, yeni parkurda Nüzhetiye Şelalesi’ne doğru yürüdük.

Yaşadığımız güzel güne dair hikayemiz;

Biraz kalabalık yaklaşık 27 kişiydik. Toplanma yerinden aracımızla hareket ettik. Kocaeli’nin Gölcük ilçesinin sırtlarında önce etrafa yayılan yeni yerleşimlerin arasından yeşilliklere doğru yükseldik. Önümüze serili Körfez manzarasına karşı ilk molayı Nüzhetiye Köyü’nde verdik. Çaylı, simitli muhteşem ikiliyle güne başladık. Molanın ardından aracımızla Nüzhetiye Şelalesi Alabalık Tesisine kadar geldik. Aradaki mesafe oldukça kısaymış araca bile gerek yokmuş, yürüyerek gelebilirmişiz.

Orta zorlukta bir parkur denilse de daha önceden deneyimi olmayanlara ve sağlık problemi olanlara biraz zor bir parkur diyebilirim. Aman dikkat! Hazırlıksız sakın yola çıkmayın!

Bütün gün sürecek maceramıza, tesisin hemen yanından başladık.  Uzunca bir süre derenin ya kıyısında ya da içinde taştan taşa bazen de toprağa atlaya zıplaya su sesinin eşliğinde uzunca bir süre yürüdük. Buraya kadar her şey oldukça keyifliydi. Zorluk bundan sonra başladı. Önümüzde dev gibi kayadan oluşan yükseltiyi aşmak gerekiyordu ve tek çıkışta iple tırmanmaktı. Kayanın üzerinde belli belirsiz oluşan basamaklardan, ipten de destek alarak yukarıya doğru birer birer tırmandık. Burası biraz zorlasa da oldukça keyifliydi. Tırmanırken zorlananlara da yardım ekibi hemen hazırda bekliyordu. Bundan sonra ‘’ay ıslanmayayım, aman ayaklarım suya değmesin!’’ düşüncelerinden sıyrılıp bodoslama suya daldık. Buraya kadar kuru gelip buradan sonra yavaş yavaş ıslanarak yola devam ettik.

Önce ayaklarda başlayan ıslaklık, şelaleyle buluşunca tüm bedenimize yayıldı. Bundan sonrası anlatılmaz sadece yaşanır… Islan ıslanabildiğin kadar diyerek, resmen yıkandık. Bir o kadar da eğlenip, keyif aldık. Parkurun en güzel bölümü şelaleydi.  Muhteşem güzelliğe sahip bu ortamda yüksekten akan suyla uzun bir süre dans ediyorsunuz. Suyun keyfini çıkarınca mola süremizde bitti. Geldiğimiz yoldan geriye dönüş başladı.

Islak bedenimiz ara sıra yüzünü gösteren güneşin, ağaçların arasından içeriye  doğru sızan sıcaklığıyla tepeden aşağıya doğru kurumaya başladı. Gariban ayaklar parkur boyunca suyla bütünleşmiş bir halde ilerledi. Yolun yarısı olarak belirlediğimiz kayaya gelince durakladık ve sırayla aşağıya doğru ipin yardımıyla indik. İnişimiz çıkışımızdan daha kolay oldu. Başladığımız yere doğru ilerlerken soldan yukarıya doğru yükselen patikaya saparak, bu sefer gittikçe sudan uzaklaştık. Yükseldikçe yükselerek, dar patikada bazen bir dalın altından geçerek bazen de kaymamak için yere sağlam basarak uzunca bir süre ilerledik.

Bu seferki hedefimiz şelalenin üst tarafına çıkmak. Şelaleyi besleyen suyun kıyısında kahve molamızı verdik. Sıcak suyumuzu termosta buralara kadar taşıdık. Bir kahve molasını çoktan hak etmiştik. Molanın ardından patikadan ayrılıp, traktör yoluna saparak aşağıya doğru  yürüdük.  Ara sıra böğürtlenler, yere düşen elmalar, armutlar etrafta ne varsa tadına bakarak ilerledik. Dalda kalan birkaç fındığa bile talip olduk.

Sonunda köye doğru ilerleyip, günü tamamladık. Günün yorgunluğunu sucuk ekmek, meyve suyu ve üzerine içilen çaylarla atmaya çalıştık.

Parkur hakkında kısa bilgi;

Kocaeli ili, Gölcük ilçesi, Nüzhetiye Köyü sınırları içinde yer alan Nüzhetiye Şelalesi, özellikle sıcak havalarda doğa sevenlerin en çok tercih ettiği parkurların başında geliyor. Yaklaşık 5 kilometre uzunluğunda orta zorlukta bir parkur. Parkurun başlangıç ve bitiş yeri Nüzhetiye Köyü Alabalık Tesislerinin hemen yanı. Her ne kadar kısa bir parkur olsa da biraz zorluyor. Özellikle sıcak havalarda tercih edilmesini öneriyorum.

Yürüyüş boyunca gürül gürül akan suyun sesine, kuşların cıvıltısı da karışarak ağaçların arasında muhteşem güzelliğe doğru yürüyorsunuz. Rota üzerinde dikkatli geçilmesi gereken iki nokta var. Deredeki bazı kayalar iple geçilirken, suyun akışından yosunlaşan taşlarda kayma riski oluşturuyor. Yer yer köprü görevi gören kütüklerin üzerinde yürümekte birazcık dikkat istiyor.

Yürüyüşe hazırlanırken nelere dikkat edelim?

Altı kaymayan, rahatlıkla suya girebileceğiniz, bileği saran bot

Baton, mayo, havlu

Yürüyüş boyunca üzerinizde kolay kuruyan şort-tişört. (Termal kıyafet tercih edilmesi önerilir)

Su geçirmez sırt çantası,

Vücut direncinizi korumak için su, çerez kısaca atıştırmalık

Bizim gibi kahve keyfi yapanlardansanız, bardağınızı, kahvenizi, termosunuzu ve sıcak suyunuzu,

Tıpkı bizim gibi fotoğraf tutkunuysanız, su geçirmez telefon kılıfı ve fotoğraf makinenizi koruyucusuyla almayı unutmayınız!

Yedek ayakkabı ya da sandalet, yedek kıyafet ( bunları araçta bırakabilirsiniz. Dönüşte üstünüzü değiştirirsiniz. )

Parkurda;

Yürüyüş parkuru olarak bilindiği gibi

Dere kenarında kamp kurabileceğiniz alanlarda mevcut.

Nüzhetiye Köyü Alabalık Çiftliği’nde  yeme içme işini halledebilirsiniz.

Yürüyüş parkurunda içme suyu ve tuvalet yok. Çeşme ve tuvalet için en yakın yer köyün içindeki caminin yanı

Son Not: Fotoğraf tutkunları için muhteşem manzaralar var. Makinenizi almadan yola çıkmayın!