Dalış Cenneti Sharm el Sheikh

1028

Mısır’da ikinci durağımız Shalm El Sheikh. Mısır’ın mistik, gizemli ve bir o kadar etkileyici şehri Kahire’den tatil cennetine düşmüş gibiyiz. Piramitler, Nil’de turlar, Kahire gecelerinden sonra sahillerinde yıldızlarıyla yarışan yan yana dizili oteller, tur firmaları, eğlence mekanlarıyla Sharm El Sheikh’teyiz .  Peki buraya gelince neler yapıyoruz?

Sahilde yan yana dizili, birbiriyle yıldız yarıştıran otellerden birini seçip konaklıyoruz. Çünkü başka seçenek yok! Misafirlerin her türlü konforu düşünülerek hizmet verilen otelde, yazın sıcağında serinlemek için bol bol yüzüp güneşleniyoruz.

Burada yapılacak diğer bir etkinlik Atv’yle safari turu. Benim de ATV ile dostluğum burada başlıyor  ve bir o kadar da keyifli geçiyor. Uçsuz bucaksız çorak arazide iki saate yayılan turda rotamızda ilerlerken, ara sıra havalanan kumlara karşı kendimizi korumak için ağzımızı, yüzümüzü iyice kapatmamız gerekiyor. Yoksa gözümüzü açamayız! Korunmayı sağladıktan sonra bol maceralı yolculuğumuzda çölde bedevi çadırında verilen dinlenme molasının ardından gelinen yolun tekrarı yaşanarak sonlanıyor. Turun bitiminde günün yorgunluğunu denizde serinleyerek atıyoruz. Öyle serin sular hayal etmeyin bildiğiniz kaynamış su. Çokta abartmayalım, ılık yani.

Asıl önemli olan buranın dalış cenneti ( scuba diving) olması. Evet çoğu ziyaretçiler, turistler,  su altı zenginliklerini keşfe geliyor. Bizim gibi yeteneği olmayanlar da yüzeyde şnorkelle dolaşıp, renk renk sualtı zenginliklerini bir nebze olsa da görmeye çalışıyor. Günlük olarak uzman eğitimcilerin eşliğinde yapılan tekne turlarında en az üç defa verilen dalış molaları, dalamayanlar için de ayrı rehberle suyun yüzeyinde keşif turuna dönüşüyor. Aynı zamanda değişik bir gezi deneyimi de yaşamış oluyoruz.  Şiddetle tavsiye ediyorum.

Geceleri ışıl ışıl sokaklarda kalabalığın arasına karışıyoruz. Evet gecemizi otelde geçireceğimize şehrin kalabalık, coşkulu sokaklarında dolaşmak, eğlence mekanlarında zamanı harcamak yaptığımız diğer etkinlik.

Gece renkli şovları izleyip Mısır’ın tarihine yolculuk yapıyoruz. Yaklaşık bir saate sığdırılan, birbirinden renkli kıyafetler ve  müziğin eşliğinde Mısır’ın gizemli tarihini canlandıran dans şovlarını izliyoruz.  Bir nevi bizdeki Anadolu Ateşine benziyor.

İki ya da üç günle sınırlandırdığımız bir yerdeyiz. Yok ben burada bütün haftayı geçiririm derseniz başka alternatifler de olabilir. Bizim için üç gün yeterliydi. Önemli olan dolu dolu yaşamak arınıp güzel bir tatili tamamlamak.

KAHİRE’den buraya gelmek de çok kolay ya otobüs ya da uçakla. Biz daha kısa süre de ulaşmayı tercih edip, Kahire’den ara uçuş almıştık. Yaklaşık bir saat sürüyor. Bizim için ayrı bir destinasyon oldu. Keyifliydi.

Gelmek için en uygun mevsim bahar, yaz kavurucu dikkat edin!

Geldiğinizde kalabalık bir şehir  beklemeyin, çünkü burası sadece oteller , otel çalışanları, eğlence merkezleri, mağazalar, restaurantlar, tur şirketleriyle sınırlı. Burada aileler yaşamıyor. Suç oranı hemen hemen sıfır. Eeee, o zaman gitmeye ne dersiniz? Değişik bir macera için SHARM EL SHEİKH ( Şarm El-Şeyh)  sizi bekliyor.