JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.

Türkiye

Şimdi Kuzguncuk

18 Temmuz 2018 at 20:19 4 Yorumlar

Büyüyen şehirlerin, dev binaları arasına sıkışmış yaşamlar sürdüğümüz şu günlerde İstanbul’da hala mahalle kültürüyle yaşayan birkaç yerden biri de Kuzguncuk. Bir günlük serüvenimizle keşfetmeye çalıştığımız bu şirin mahalle, bir dönem “Perihan Abla” ve “Ekmek Teknesi”yle hepimizi ekranlara kilitleyen iki diziyle de ünlendi. Ekmek Teknesi’nin pek müptelası olmasam da Perihan Abla’nın […]

Bir Romanmış Mardin

29 Nisan 2018 at 15:18 4 Yorumlar

Her şey Murathan Mungan’ın, Paranın Cinleri’ni ardından ‘’Harita Metod Defteri’’ni okumakla başladı.  Kendimizi  bir anda Mardin’de bulduk. Yazarın çocukluğuna dair izleri sürerken, Mardin’in tarihi evlerinin, sokaklarının arasında kaybolduk. ‘’ Mardin, deyince kent diyemiyorum, orası şehirdir.’’ diyor, yazar ve bazı şehirler bilgili şehirlerdir, diye de ekliyor. Bunun için fazladan bir şey yapmalarına […]

Beyazsu, Mardin’de Bir Vaha

18 Nisan 2018 at 21:46 0 yorum

Uzun çorak yolda giderken bir anda cennetle kucaklaşmak gibi bereketli, huzur verici bir dinlenme yeri, Beyazsu. Midyat ilçesine yaklaşık 20 km ve Nusaybin’e 20-25 km yakınlıkta, iki ilçeyi birbirine bağlayan kara yolunun üzerinde yer alıyor.   Midyat’ın güneyindeki plato ve tepelerin eteğinden kaynağını alan Beyazsu deresi bir vadi içerisinde Nusaybin’e doğru […]

Güneydoğu’nun Kadim Şehirleri

3 Ocak 2018 at 20:43 0 yorum

Değişik şehirlerde farklı güzelliklerin izlerini sürerek geçirdiğimiz gezgin günlüğümüz de bu sefer yönümüzü Güneydoğu’nun Kadim şehirlerine çeviriyoruz. Kadim, başlangıcı geçmişin derinliklerinde bulunan, pek çok eskiye uzanan, öncesiz demekmiş. Anadolu kadim şehirlerin yurdu… Medeniyetin hikayesinin yazıldığı bu topraklar, Fırat ve Dicle’nin arasına yayılmış şehirlerde başlamış. Bugün Mezopotamya diyerek gösterdiğimiz bu alan önümüzde […]

Afyon Lezzet ve Kültür Turu

14 Aralık 2017 at 08:14 0 yorum

Kaplıcalarıyla meşhur, yaz kış Akdeniz ya da Ege’ye giderken, kısa süreli dinlenme şehrimiz Afyon’dayız.  ‘’Bir uğrayalım bakalım ne var, ne yok?’’ diyerek şehri keşfe çıkıyoruz. Mis gibi sucuk kokulu eski çarşısında dolaşıyoruz. Sucuklar dizi dizi… Hangisinden alma karmaşası içindeyken, önümüze çeşit çeşit lokumlar da çıkınca tam yerine geldiğimizi anlıyoruz. Tabi hepsi […]

Adım Adım Yol Almak – Likya Yolu

30 Kasım 2017 at 20:05 0 yorum

Yurdumuzun en uzun yürüyüş rotasındayız. Fethiye’den başlayıp, Antalya’ya kadar; tarihteki Likya Uygarlığı’nın yerleşik alanında uzayıp giden ve dünyanın en uzun 10 yürüyüş parkurundan biri bu rota. 2015 yılına kadar uzunluğu 509 km iken, Çitdibi ve Geyikbayır etapları da eklenerek 535 km.’ye kadar uzamış. İşte biz bu yolu tüm güzellikleriyle kat […]

Ağzınızın Tadı ANTEP – Gaziantep

22 Kasım 2017 at 21:18 0 yorum

Yeme-içme, lezzet, çeşit konusunda Türkiye’de birinciliği kimseye kaptırmayan bir yerdeyiz, Antep’teyiz. Şehre gelen ziyaretçilerin çoğunluğunu gastronomi tutkunları oluşturuyor. Şehir kebap ve tatlı cenneti olarak ünlenirken   zengin tarihini merak edenler de var değil mi? İşte o kısmı  biz dolduruyoruz. Hem tarih, hem kültürel zenginliğinin yanında  lezzetli yemekleriyle  bu şehirde dolu dolu iki […]

Taşların ve Düşlerin Kenti DİYARBAKIR

16 Kasım 2017 at 20:20 0 yorum

Çok uzak zamanların yakın tanığı, taşların ve düşlerin kenti bizim de düşlediğimiz kentlerden biri olunca bu sefer yönümüzü bir kere daha Güneydoğu’ya çeviriyoruz. Evet Diyarbakır’dayız. Gelmek için sebep çok…. Diyarbakır Surları   Çin Seddi’nden sonra dünyanın en uzun surları bu şehirde. Madem Çin’e gidemiyoruz, yurdumuzdaki surları görelim.’’ diyerek kuş misali soluğu […]

Akdamar – Bir Ada, Bir Kilise

19 Ekim 2017 at 21:16 0 yorum

Gölün turkuaz renkli sularının içinde bir gelin endamıyla süzülüyor Akdamar. Adaya yaklaştıkça bir yapı beliriyor önümüzde – KİLİSE. Bir zamanlar küçük kent, saray ve kiliseden oluşan adada şimdi sadece kilise ayakta kalmış. Kiliseden önce,  adanın ismini aldığı söylenen ve kulaktan kulağa günümüze kadar gelen efsaneden kısaca bahsedelim; Adanın çevresindeki köylerde çobanlık […]

Kaleler Şehri- Van Gezi Rehberi

11 Ekim 2017 at 20:39 0 yorum

Van Gölü’nün kıyısında geçmişten günümüze tarihi, kültürel zenginlikleri, iklimi ve kendine has yemekleriyle bu sefer Van’ı keşfe çıkıyoruz. ‘’Kaleler Şehri’’ olarak da isimlendiren Van, Türkiye’nin en büyük gölünün kıyısına kurulmuş. Aynı zamanda tarihi bir öneme de sahip olan şehir, geçmişte birçok medeniyete  ev sahipliği yapmış. Bunun en güzel izleri etrafta […]