Doğada Bir Gün – HACILI ŞELALESİ KAMP ALANI

2039

Doğanın kucağına atlamayı ne çok özlemişiz. Niyetimiz her ne kadar dere kıyısında kamp olsa da vazgeçip, bir günü doğaya adamaya karar vererek yola çıkıyoruz. Kamp planı başka zamana kalsa da, birçok faaliyeti bir arada yapma planıyla sabahın ayazında köy yollarında ilerliyoruz.

Yol bizi birçok köyden, yemyeşil ıssız yollardan geçirerek Hacılı Köyü’ne kadar sürüklüyor. Hacılı’ya daha önce de gelmiştik. Kamp yapmanın keyfini yaşarken, derenin suyunda serinleyip, ateşin etrafında güzel zamanlar geçirmiştik. Şimdilik  anılarda yaşatırken, bu sefer patikadan şelaleye doğru ilerliyoruz.

Dere boyunca patikada ilerlerken daha önceden gelip yerleşenler, çoktan kamp keyfine başlamışlar bile…

Ara sıra daralan yolda kah bir çalının altından kah derenin içinden geçerek ilerliyoruz. Etrafı sarıp sarmalayan çalılardan çizilmeden, suda yüzeyi yosun tutmuş taşlarda düşmeden yol alıyoruz.

Şelaleye yaklaşırken, bize sadece akan suyun sesi eşlik ediyor. Karşımıza ilkin birinci gölet çıkıyor. Burada biraz suyla dans ediyor, sıcak havada hararetlenen bedenimizde önceliği ayaklarımıza veriyoruz. Suyun serinliğinde bir süre dinlendiriyoruz. Etrafta hoş bir ambiyans var,  tam fotoğraflık bu nedenle  verilen molayı uzattıkça uzatıyoruz.

Patika burada bitiyor. Şelaleye gidebilmek için biraz tırmanmak gerekiyor.  Kayalıktan çıkabilmek için kondisyon, sağlam ayakkabı ve rahat kıyafet gerekiyor. Şanslıyız, bu duruma hazırlıklıyız! Değişik yürüyüş gruplarıyla bu taraflara sık sık doğa yürüyüşleri düzenlendiğinden önceden parkur hazırlanmış, kayalardan rahatça tırmanabilmek için gerekli ip konulmuş bile… İple birlikte kayaların yarıklarına tutunarak yukarıya, şelaleye doğru tırmanıyoruz.

Çıkınca hoş bir sürprizle karşılaşıyoruz. Şelalenin yerinde yeller esiyor. Başka bahara dönmek üzere tatile çıkmış. Bu sefer  şelale tarafındaki diğer gölette dinleniyoruz.  Yukarıda bir yerde mağaranın olduğu söyleniyor. Bayağı maceralı bir tırmanış gerekiyor. Bu kadar fazla adrenaline henüz hazır değiliz. Şimdilik keyif derdindeyiz. Anın tadını çıkarıyoruz.

Buraya kampçılar, doğada yürüyüş grupları bir de fotoğrafçılar geliyor. Etrafta fotoğraflık çok hoş manzaralar var. Her ne kadar keyif derdinde olsak da boşta durmuyoruz. Anıları ölümsüzleştirerek geldiğimiz yoldan geriye dönüyoruz.

Hacılı Şelalesi Kamp Alanı

Kampçıların en çok tercih ettiği yerlerin başında geliyor. Burayı cazip kılan nedenleri artı ve eksi yönleriyle değerlendirirsek;

Artı yönleri

Bölgede yürüyüş parkurları oldukça fazla bu nedenle yürüyüş gruplarının da en çok tercih ettiği yerlerden biri.

Kamp işletmesi olmadığından ücretsiz kamp alanı listesinde yer alıyor. Bu nedenle kampçılar tarafından oldukça fazla tercih ediliyor.

Hiç kamp tecrübesi olmayanların bile rahatlıkla kamp yapabileceği en güvenilir alanlardan biri.

Yazın sıcağından bunalanların serinleyerek dinleneceği ender yerlerden,

Dere kenarı kamp yapmaya oldukça elverişli,

Girişte yer alan sonradan kondurulmuş küçük tesiste köy kahvaltısıyla beraber elde açmalı gözlemenin tadına da doyum olmuyor.

Çevre iller ve başta İstanbullular olmak üzere en çok tercih edilen kamp yerlerinin başında geliyor…

Eksi Yönleri

Özel işletme olmadığı için tesis ve tuvalet yok.

Yiyecek, içecek neye ihtiyacınız varsa gelmeden önce halletmeniz gerekiyor.

Kaynak su çok uzakta, ihtiyacınız olan suyu yanınıza almayı unutmayın!

En çok tercih edilen kamp alanlarından olduğundan, hafta sonları oldukça kalabalık oluyor.

Kamp yapanların çevreye duyarlılığı çok önemli maalesef herkes aynı hassasiyeti göstermediğinden geriye bırakılan çöpler doğaya verilen en büyük zarar.